onsdag 20 februari 2008

Dagisbråk

Snart ska jag hämta ungarna på dagis. I dag skulle en kile vi känner som skolar in på vårt dagis, lämna sin unge helt själv för första gången. Tyckte så synd om honom. Han såg skräckslagen ut och vägrade liksom släppa sin unge. Han tycker nog dagis verkar vara en våldsam tillvaro. Det stämmer ju. Ibland. Tänk om det var så att när man kommer till jobbet så börjar man med att drämma en mugg i huvudet på någon som tar kaffe före en själv och sedan blir man dragen i håret av någon som vill sitta där man själv sitter och sist men inte minst kastar chefen jord i ögonen på en från blomkrukorna i fönstret.

Ibland går det i och för sig till så där, bara att det är lite mer sofistikerat i vuxenvärlden. Ibland.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var helt inställd på att få skola in mitt barn på dagis i mars, senast april. Men HAHA - ett skämt eller? Idag fick jag vet att jag inte får nån dagisplats förrän i AUGUSTI! Är det ett skämt eller?

Belinda sa...

Nej vad trist! Du ser. så fort man får barn får man slänga "planering" över bord. Hoppas det löser sig!

Anonym sa...

jag tycker du är fruktansvärt rolig. och duktig! tack vare dig och fredrik så har man upptäckt 8:an