tisdag 26 februari 2008

Jag ska bara piska mig lite

Jag vill så gärna tro att jag är tuff. Men jag är inte det. Jag är en wimp. Jag tar åt mig av vad folk skriver om mig, vad de säger till mig, jag nojar över vad jag sagt eller inte sagt, och nu, sitter jag som en mes och stirrar på visarna på klockan. Snart. Dags. För. Tandläkarbesöket. Rotfyllning. Jag funderade för några minuter sen på fullaste allvar på att köpa med blommor till min tandläkare. För att fjäska. Haha. Som om hon då per automatik skulle mixtra med röntgenplåtarna och komma tillbaka och säga "Hörru, det ser finfint ut". Nä, jag orkar inte med mig själv idag.

Vi hade redaktionsmöte i morse också. På ett sådant avhandlas gårdagens program och alla fokuserar så klart på det som inte funkade så att det kan bli bättre nästa gång. Men inte förrän i slutminuten kommer det "just det, du var bra igår". Jaha, nä men tack. Jag tänkte gå ut och piska mig lite här utanför annars. "Nä gör inte det. Du var helt okej".

Jag är bakis idag också. Kanske inte heller så smart att ha lätt huvudvärk inför tandläkarbesöket. Men Ankan och jag gick och svepte tre glas vin efter sändning. Vi älskar Ankan, eller hur...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har köpt en av dina böcker idag, Reporter avslöjar Gravidchock. Jag har inte börjat läsa den än men jag ser fram emot det.
För övrigt så älskar jag din blogg. Du är en helskön människa!

Belinda sa...

åh tack Amanda. det värmde...

Anonym sa...

Hej Belinda, jag ar en utlands svensk som foljer din blogg, och sett nagra avsnitt av Studio Belinda pa Webb TV.

Just igarkvall hade jag tankt skicka en kommentar for att beratta hur duktig jag tyckte du var i programmet, och hur trevlig och igenkannade din blogg ar (nja om jag varit 10 ar yngre och fortfarande bott i Vasastan. Nu skrockar jag dystert for mig sjalv och minns med saknad de sma somnlosa liven. Nu ar barnen somnlosa utav helt andra anledningar).

Naval, jag glomde bort att kommentera och genast hemfaller du at sjalvplageri. Sa kan det ga. I vilket fall som helst, jag tycker du ar toppen. Ska forsoka kopa din bok nasta gang jag ar i SWE.