fredag 22 februari 2008

Vad är det för fel på mig?

Nu har jag bokat av radiogrejen, Mix Megapol. Synd för jag gillar Per Lernström. Och Vincent! Annan gång... Jag har tandvärk som f-n nu förutom att jag mår illa. Tandvärken är bara mitt fel. Vad är mitt problem? Varför tar jag inte tag i sådana saker i tid. Vissa människor super eller knarkar bort sin ångest. Andra svälter sig eller kan inte ha känslomässiga relationer. Andra... går inte till doktorn. Det är inte det att jag lider av hypokondri. Jag lider av sticka-huvudet-i-sanden-sjukan. Jag visste ju att jag hade ett hål redan när jag var gravid. Två år senare hade jag visslat mig förbi det. Trodde jag. Nu är det tillbaka med hundra procent intensitet. Samma med cellskrapet. Jag gjorde det duktigt för två år sedan men nu lät jag bara den inbokade tiden passera. Vad tänker jag? Om jag inte vet om att jag har cancer går det bort. Jag slipper operationer och kan bara dö knall fall. Det gör man ju inte. Lidandet blir värre. Som nu med tandläkaren. Jag bara vet att det blir tre rotfyllningar plus att de får dra alla tänder. Det kan i och för sig bli bra, då kan jag skaffa löständer och se ut som Carola.

En hel hälsoundersökning skulle jag aldrig våga göra.

Jag måste skärpa mig. Det man inte vet om lider man faktiskt av.

Inga kommentarer: