onsdag 20 februari 2008

Kompisar för alltid!


Det här är min kära vän Emma. Vi träffades genom våra killar som var kompisar först. Emma och jag har ett mönster. En gång om året får vi "hälsopanik" och går ett enda varv runt Nackareservatet. Vi skryter om att "nä men nu har vi nog klippt hela fem mil" för att inse att vi tog den korta halvmilsbanan. Resten av året ses vi och dricker för mycket vin och ramlar hem när solen går upp. Hon och jag delade samma amningsångest och delar fortfarande ångest över att vi shoppar för mycket. Sedan är hon en duktig fotograf. Samt född och uppvuxen i Dalarna. Bara en sådan sak. Om jag var kille skulle jag bara vara ihop med tjejer från Dalarna. Eller Göteborg. Vi är rediga kvinnor med fötter på jorden.

Emma är värd en kram. En stor kram. Här är vi fulla på hennes möhippa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag får väl komma med "Grannar för alltid". För grannar är allt bra att ha. För min granne visade att det visst går att ratta in TV8 - och jag sprang genast hem och programerad om min TV i en timme innan jag till slut hittade TV8, och då har jag ändå kollat kanalplanen x antal ggr och enligt den ska inte TV8 finnas så jag gav upp där ett tag... Men den fanns hos grannen och NU finns den även hos mig. Yeah!