fredag 8 februari 2008

Ben&Jerry missbruk

Sandra skrev i en kommentar till mig att: "Synd att det ska ligga en burk Ben & Jerry i frysen bland alla ärtor och rostmackor." Så hon äter upp det.

Så är det. Jag kan ALDRIG ALDRIG ALDRIG UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER lägga tillbaka paketet, med glass kvar. Så funkar inte en B&J-missbrukare. Min favorit är Strawberry cheescake. Jag brukar äta upp hela paketet, skämmas när jag vaknar ur psykosen, lägga tillbaka det tomma paketet i frysen för att min man inte ska tro att jag missbrukar.

Jag känner många B&J-missbrukare. Några är faktiskt nyktra alkoholister eller f.d knarkare. B&J får ersätta suget.
Jag tror B&J skulle kunna göra ett eget tolvstegsprogram.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är precis som du! Fast jag lägger inte tillbaka burken när den är tom! Men det går inte att bara äta lite...... Min favorit är NY Superfudge chunky el Chocolate Therapy.
/Helene

Anonym sa...

Den var ju då alltså oöppnad. Såklart.
Like a virgin eller nåt.
Starwberryblablabla är för söt.
Det ska vara halva tallriken Chocolate fudge brownie och den andra halvan Caramel chew chew.

(Har jag sagt att magen ramlar ner i ansiktet på mig när jag gör skulderstående på yogan? Inte? Då söger jag det nu.)

Magen ramlar ner i ansiktet på mig när jag gör skulderstående på yogan.

Anonym sa...

Vad är B&J-glass? Har aldrig hört! Kanske inte finns i Södertälje? Måste genast gå ner och spana. Jag kan behöva gå ett 12-stegsprogram. Då kan ju det va en anledning. Glass alltså. Haha.

Anonym sa...

Min mormor och hennes väninnor brukar titta på dig. Dem tycker att du är bäst på tv.
Kram Liza

Anonym sa...

Ben & Jerrys variant den med chokladfiskar är minn favorit. Men då måste den ha fått stå framme ett tag. Kalla fiskar, iskalla du vet, är ingen höjdare!

/V

annalin sa...

jag blir confused.
är inte strawberry cheesecake HÄGen-daaz..?