fredag 29 februari 2008

Sturehof och Trollen!

Livets kontraster alltså. Klockan 13 satt jag på Sturehof och åt rimmad lax och dillpotatis och låtsades snacka om saker jag inte vet så mycket om med mäktiga människor. Lugnt och skönt var det. Sedan en runda på stan i solskenet, med solglasögonen på. Jag köpte ett par leopardballerinaskor. Jag är hooked på leopardmönster. Önskar att jag såg ut som Amanda Jensen ibland, hon från IDOL. Med kritvitt år och rockattityd kan man köra hur mycket leopard som helst. Sedan koll på klockan, shit 15! och rusa ner i T-banan och exakt 15.30 ramla in på dagis och få fatt i två leriga små söta troll som är mina. Hem och släppa loss trollen, det stora trollet pysslar och kör sitt eget race men det lilla trollet... ibland tänker jag att det vore toppen om man var vetrinär för då kanske man kunde ge sitt lilla barn en bedövningsspruta ibland, sådana som hästar får så skulle lillen bara somna lite och sedan vakna och inte minnas något efter en stund. Perfekt! Han är i den där åldern när allt ska utforskas. Han klättrar, han kämpar ut dammsugaren från garderoben och han storskriker om han inte får vara med och laga mat och han river böcker och alla DVD:s ur bokhyllan och han får fatt på min mobil var jag än gömmer den. På kvällarna när han somnat står man där som soldaten i 1:a världskriget som ser sig omkring efter det stora slaget och alla sårade soldatkompisar ligger och flämtar på marken och då tittar killen på en:

Ska vi knulla?

Och som svar på den frågan brister båda ut i ett storflabb.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vad fint. Du har alltså en man med humor. Grattis!