torsdag 14 februari 2008

VD-pampen och jag.

Jag träffade Birgitta Ståhl, VD på TV 8, igår. Hon kom ner på inspelningen av Kristian Luuk-programmet. Hon är en riktig alfa-hona. Tar hårt i hand och tittar stadigt in i ens ögon. Och jag blev skitnervös men tänkte att "kan hon kan jag" så jag stirrade tillbaka (ni hör Westernmusiken nu va?) Men sedan visade sig att hon inte alls kommit för att tjafsa om att jag bloggat om henne utan för att bara hälsa. Tomas Hall var där också. Vi förklarade för Birgitta Ståhl- Ankan och jag- att skälet till att vi inte fattat att hon är högsta hönset på kanalen är att den där wannabesurfaren som älskar Ibiza och har långt hår fast han är över 40(?) stjäl rampljuset. Birgitta Ståhl var kool. Nej, de har inte tvingat mig att skriva det. Men hon är nog superkrass i affärer. Alltså, ingen man ska hålla i handen.

Jag gjorde också klart för henne att om hon vill försöka våldta Fredrik i ett reportage till oss så står erbjudandet kvar. Hon verkade inte supertänd på den idén men vi får se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit! Jag skulle inte ens våga TÄNKA nån form av negativ tanke och skänka den till min chef, dödssynd! Och ännu värre blogga skit... men det är så härligt att du gör det, helt skrupelfritt. Jag är skitfeg, men bad min chef köpa ut en Martini till mig en gång innan jag fyllde 20, och det gjorde han. Han är död nu, annars hade jag aldrig vågat skriva det! Haha. Jag skriver skitfega krönikor också. Jag vill bli lite mer tuff!!