fredag 8 februari 2008

Min balkong

Om ni någon gång får ångest över att ni inte har det tillräckligt fint hemma kan ni titta på de här bilderna av hur det ser ut på vår balkong. Balkongen är stor, typ tio kvadrat, allt är täckt med påsar med tidningar som vi inte orkat gå ner till pappersinsamlingen med och säckar med saker som jag ska ta till Statsmissionen men aldrig gör. I ena hörnet står granen också. Det är ett skämt. Ångest. Undra om Family Living vill göra ett reportage här, är det inte inne med skabby chic? Fast det här är bara skabby jag vet. Men kanske att jag kan starta en trend, "Bagladychict". Jag är en baglady. På varje kontor jag suttit har jag dragit in högar med kläder, skor, urdruckna 10-talet kaffemuggar som jag fortfarande inte slängt efter en vecka, mina barns teckningar i högar, foton, smink, kvitton. Jag har råkoll på det viktigaste jag måste göra, allt annat fladdrar runt mig som löv för vinden.



Inga kommentarer: