fredag 29 februari 2008

Kom så tyder vi mediabullshit ihop!

I går hörde jag en rolig historia. Om hur en frilansbloggare som bloggade för en tidning ringde tidningsredaktören och sa att en annan tidning erbjöd mycket mer pengar för att skribenten skulle blogga där istället. Men tidningarna satt i samma hus så redaktören sprang ner till den andra tidningen om inte hade erbjudit några pengar alls.

Ooops!

Men så där är det ju hela tiden. Man snackar en massa skit för att få upp sitt eget marknadsvärde. De mest frekventa bullshitmeningarna i min bransch lyder:

"Jo det är flera kanaler faktiskt som hört av sig" (efter den här säsongen är jag arbetslös igen)

"Nä, jag vill inte göra teve" (Jag är så avundsjuk)

Eller

"Jag håller på att fundera över vad jag ska göra med mitt liv" (arbetslös, pallar inte trycket)

"Jag fick inte sparken, jag var redo för en ny utmaning" (eller hur...)

"Vi har inte legat med varandra" (ALLA har legat med varandra)

Någon som kommer på något mer? Jag måste ju ha glömt massor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Åsa här som undrar om du skall svara på mitt mejl?
Kram Åsa Jinder

Anonym sa...

Mediabranchen, en bukhåla alltså?! Den också...

Amanda sa...

"Jag vill så gärna göra en baaarnbok" (=har inte ens börjat men det verkar ju gå på en fikarast fast jag har kass fantasi och nollkoll på förlagsvärlden men Madonna kunde ju)

Belinda sa...

Madonnas barnbok, är den lika kass som hennes filmer??? Fats jag såg om Who´s that girl häromdagen, inte så dålig...

Amanda sa...

>Madonnas barnbok, är den lika kass som hennes filmer?

Bilderna var ju fina (säger hon bittert).

Jag gillar Desperately Seeking Susan (1985).