torsdag 21 februari 2008

Jag mår illa!

Jag mår lite illa idag. Sonen är hemma magsjuk igen. Ändå gick han upp kvart i sex i morse jätteglad. Om han ändå kunde ligga still och sova hela dagen som man själv gör när man är sjuk. Idag är min man hemma, i morgon jag, plus farmor. Pussel knussel.
Jag har ångest också, över alla mina sprickor i kristallen. Nu när vårljuset nästan är här så sköljer det över mig, allt jag försummat i vinter. Förutom träningen, så allt hår på benen, samt hålet i tanden! Jag har alltid hål i tänderna, det är nog genetiskt. Min man har aldrig haft ett hål och han glömmer också tänderna på kvällarna ibland. När jag var gravid upptäckte min tandläkare ett hål som vi bestämde att vänta med. Nu har jag väntat ett år! Nu gör det ont. Fatta hur hemskt det kommer bli nästa vecka när jag ska fixa det. Säkert rotfyllning och sedan tappar jag väl tanden. Plus alla andra nio hål hon kommer upptäcka. Så det har jag ångest över. Samt mina kvitton. Revisorn mejlade igår, nästa vecka vill hon ha allt. Och snart kräks jag.

Inga kommentarer: