fredag 4 april 2008

1000apor & Stureplansfestandet

Det var fest. Först 1000apor, Calle och Alex Schulmans humorsajt. Jodå, "alla" var där. Det var knökfullt. Ann och jag kom knappt fram till baren och enda sättet att vistas på stureplansfester där "alla" är, stavas alkohol (vissa skulle säga knark men inte jag, återkommer till det längre ner). Carolina Gynning gjorde bästa bästa entrén. Med två barbröstade män som gick bakom henne medan hon skred in i långklänning och slängde konfetti omkring sig. Alla bara stirrade. Vad skönt med människor som inte låtsas att det är på riktigt. Roligast var när hon tog sina toyboys och gick och Katrin Schulman drog med fingret längs deras inoljade ryggar och såg väldigt imponerad ut. Gladast över de barbröstade männen var annars Sofie Fahrman. Sprang på Tomas Hall, ni vet surfarchefen på TV 8. Han har klippt sig. Han påstår att jag skrivit i min blogg att män över 40 inte kan ha långt hår men det har jag inte!! Jag älskar hans Timotejhår men det är bra att klippa topparna ibland.

Vidare till stureplan.se-festen. "Alla" var där också. Återigen kom vi knappt fram till baren. Vi träffade en mediakändis som var hög som ett "miljonprogramshus" (OBS: ingen i min redaktion, i fall nu någon trodde det). Det ser så sunkigt ut att knarka, kan inte folk fatta det. Det sätter sig på hyn och allt. Inget mineralpuder i världen hjälper sen. Det är sorgligt också. Sorgligt med vuxna män och kvinnor som liksom inte är kontaktbara och bara sabbar sig själva och sina liv.

Träffade Tomas Bodström och försökte förklara för honom att Jenny Östergren i Studio Belinda i måndags sa att hon ville ligga med honom. Han såg glad ut tycker jag.

Hälsade på Mårten Palme.

En sak som slog mig var alla skitsnygga Bambi-brudar som bara stod och putade med läpparna i för höga klackar. Fan, kan inte tjejer bara sluta vänta på att bli uppbjudna. Skit i att puta, Bambisar. Skaffa ett kul jobb och strunta i slasksnubbarna.

Träffade också TV8-marknadsföringskvinnorna som var lite sura på mig häromdagen. Jag skulle ju intervjuat Guldäggsvinnarna på Guldäggsgalan i går (TV8 sponsrade hela galan) men tvingades tyvärr hoppa av på grund av en annan grej. Synd. De var inte så glada men Fredrik Virtanen tog min plats och gjorde "succé" enligt dem. Om han nu var bra så beror det på att han fick mitt manus bara så ni vet...

Min man och Ankan kom till slut. De hade ätit middag själva eftersom jag var på inspelning på eftermiddagen. Jag tycker att de satt liiite väl länge på restaurangen men men... De kom till slut och jag blev överlycklig. Är det någonstans man vill vara bland vänner eller älskade så är det på en stureplansfest believe me. Vi tre flydde ut i ett hörn och sedan vidare till Hells Kitchen. Där stod Söderlundskan som hade smitit dit innan oss. Jag frågade ut Ann om att ha tre barn. Hon påstår att det är fantastisk. Jag tror henne men orkar man en till?

Ankan fortsatte in i dimman medan min man och jag gav upp kl 02. Taxi hem. Farmor sov över. Vi åt mackor och däckade. Jag gick upp 07 idag. Lämnade på dagis med röda ögon. Glamour mixad med diskbänksrealism skulle jag beskriva mitt liv som. Fick se en mingelbild på Ann och mig. Bildtext: "Ann Söderlund och vän". Jag är bara en "vän". Ann famous. Me vän. Eller så är fotografen puckad faktiskt. Hur kan han inte veta vem jag är. Va? Läser han inte Mama?????

Här kommer lite bilder på Ann Söderlund och vänner i alla fall.



Ann och jag spelade in program på eftermiddagen. Vi passade på att ladda för kvällen.





Sedan övade vi poser. Jag har försökt men kommer liksom inte förbi min Kulla Gulla-look. Försöker se ut på något annat sätt men det går knappt.





Tänkte ta sidenunderverket jag hade lånat från Fåfäng/PUB men jag vågade inte. Den kostar 3000 spänn. Men sååå snygg.











Kolla dagen efter. Vilket jäkla glow ändå (Jane Iredale people! I lös puderform "Warm Sienna" och i fast puderform "Golden Glow"). Fast jag är blank som en isbanan jag vet. Men efter en lång natt måste man smörja in sig med fet roskräm från Dr Hanuschka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tre kids är en baggis. And that's a lie. Men jag tror att fyra är det nya tre. Jag funderar på det. Mmm, fyra...

Nä, kanske inte.

Belinda sa...

Fyra... shit. Då får man sova när man är femtio först..?

Anonym sa...

Men Belinda. Kan man verkligen ha för höga klackar? Jag anser att jag är skitbra på att ha femtoncentimetersheels och ändå inte vänta på att någon slasksnubbe ska bjuda upp mig. It ain't in the heels, it's in the heart!

Belinda sa...

Nej man kan inte ha för höga klackar det är sant.