lördag 5 april 2008

Lördagseffektivtet och soldusch!

Vikken lördag. Jag har hunnit tusen bra grejer. Lyssna:

1. Städa
2. Dottern till dansen
3. Våffellunch här, Karin och Hannes och ungarna kom och åt
4. Långpromenad, Karin och jag och de minsta.
5. Judith Second Hand (Hornsgatan). Ungarna somnade och Karin och jag röjde på. Jepp, vi var två barnvagnsmammor som körde på folk på hälarna och inte skämdes för vi skulle ju åt just den där klänningen som hängde längst in. Jag fyndade en rosa/lila Marimekko-klänning från 70-talet för typ 200 spänn och ett underverk till klänning i tunn siden som är vit med marinblå prickar på. Köpte också försenad födelsedagspresent till Ankan.
6. Smörja in mig med brun-utan-sol. Här ska fejkas, här ska det bli brunt. Jag kör den billiga men mycket bra varianten från Loreal. Jag skulle gärna testa "soldusch" men en gång var jag inne i något forum för galna brudar som ska gifta sig och där låg tusen kommentarer av typen "TESTA INTE ATT SOLDUSCHA ER INNAN BRÖLLOPET JAG GJORDE DET OCH MIN KLÄNNING BLEV HELT FÖRSTÖRD OCH JAG DÖÖÖÖR. JAG ÄR GUL!!!!!!!!!!!!" Väldigt roligt att Gud hämnades på de galna brudarna men man blir ju inte direkt sugen att testa soldusch eller något liknande. När jag var yngre var jag galen i solen. Jag var en sådan där som låg med staniolpapper under hakan. Tills för bara några år sedan var jag så där fixerad. Trots att jag är rödhårig kan jag ju bli brun bara att det tar lite längre tid. Först röd, sedan brun. Men så var jag i Malaysia med min pappa för några år sedan och brände upp benen så illa att jag bara kunde ligga på sängen i två dygn. Därefter la jag ner solen. Plus att jag är fåfäng och inte vill se äldre ut än vad jag är.

Brun-utan-sol är bäst.

Inga kommentarer: