lördag 5 april 2008

Bittra tjejer och män som hatar kvinnor

Mannen och jag har varit på restaurang med dottern i kväll. Mäster Anders på Kungsholmen, rekommenderas varmt för er som bor i trakten. Men vid bordet intill satt en annan familj. Plötsligt kom fruns syster in (de var lika så jag tror att det var syrran) och då säger frun: "Har du klippt dig?" varpå syster yster nickar och då säger frun: "Mm... ganska snyggt".

Jag kunde inte låta bli att stirra. Man måste ju stirra på en människa som är så ogin att den lägger in ett "ganska" innan fint. Kul kvinna. Hon är säkert supernöjd med sitt liv. På tal om bitter, mannen har lärt dottern två sånger. Den ena sjöngs frekvent och livfullt en period hemma och refrängen lyder "Det luktar fisk i Göteborg". Den andra går så här: "B-I-T, B-I-T, mamma hon är bitter". Den började dottern med klar stämma plötsligt sjunga på restaurangen. Pinsamt, absolut. Men jag borde ha tittat på frun bredvid och bett min dotter ställt sig bredvid henne när hon sjöng istället.

Men jag är "ganska" artig faktiskt så jag gjorde inte bort någon.

Nu snart, körslaget!

FOTNOT: Nej, min man är inte elak... han är faktiskt något så unikt som en rätt jämställd man som ändå inte är en mes. Tyvärr tenderar många män som vill/måste leva jämställt att bli lite mesiga. Det gäller att hitta en kille som ääälskar kvinnor och barn men ger en lite motstånd. Det sämsta man kan satsa på är män som hatar kvinnor by the way eller i alla fall är paniskt rädda för tjejer som kan säga hela meningar och inte fnissar åt allt han säger och dessa killar hittar man i drivor överallt, till exempel i min bransch.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Brolle!

Anonym sa...

Men alltså, ordet "ganska" tycker jag är en positivt ord. Jag sätter ofta det före snäll, vacker, osv. Du är ganska vacker! Ganska för mig (kanske för att jag är norrlänning) tycker jag förstärker ordet vacker. Ett ganska före då är man ännu vackrare än bara vacker. "Ganska snygg" tycker jag är snyggare än bara snygg.

Belinda sa...

"Ganska" är ett annat ord för att inte vara tillräckligt men ändå lite snygg. Nix. Norrland, Tänk om!

Anonym sa...

Fan, då har jag gjort bort mig inte bara EN gång... gaaaaa

Anonym sa...

Jag ger mig inte! Jag har gjort ett gediget researcharbete på ordet "ganska".

Synonymer: tämligen, relativt, någorlunda, jämförelsevis, någotsånär, riktigt

"Riktigt" är ju POSITIVT. "Du är ganska snygg" och "Du är riktigt snygg".

Fruktansvärt är inte heller positivt alla gånger. Men "Du är fruktansvärt snygg"

Äsch... har ändå inget annat att göra.. haha.

Belinda sa...

Jenny, jag mejlar dig i morgon, lovar! Kram