fredag 15 augusti 2008

Confession time


Åkte och simmade med dottern idag. Och ja, jag ser ju ut som en rätt vanlig tjej. Å det är jag. Men there´s a hidden fatagenda. Jag har väldigt mycket dolt fett. Ni vet, man kan dra in magen och täcka extrabrösten. Men kolla, det är här. Efter två barn har jag fortfarande lite gravidmage.



Å extrabröst. Bra att ha om det bir istid men inte annars.



Men jag vill inte hetsa för mycket runt vikten. Jag har aldrig vägt 55 kilo och altid mått lite dåligt över att jag har vägt mer än andra. Däremot snackade min kompis och jag under vår snabba hurtiga promenad om hur man nästan skäms ibland för att man vill bli smalare och snyggare. För att det är lite fult att vara så där ytlig trots att vi bombarderas med att vi just ska vilja det- dagligen. Men vi ska ändå föreställa smarta, medvetna kvinnor. Som ska trivas som vi är. Men man gör ju inte det. Man vet själv när man inte mår bra eller att man borde börja röra på sig om man ska kunna forma sin kropp. Jag vill inte bli tjockare än det här. Å jag kan inte skylla på kidsen längre. Nu är sonen två år. Någonstans här tar det stopp att "jag fick just barn"-ursäkta sig.

6 kommentarer:

Ting sa...

Min yngsta är tio.
Du menar alltså att jag inte kan skylla på henne längre?
Damn!

Anonym sa...

Och vi som inte har några andra barn än de där två odågorna Ben och Jerry, vad ska vi skylla på? Attan! Nu är det slut på undanflykterna!

helen sa...

Hej Belinda! Hittade din blogg genom malin wollins igår, och måste lämna en kommentar om den nya hälsogrejen.
I slutet av april i år vägde jag 81,4 kg till mina 172 centimeter, och det utan att ha fött några barn, så jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på. Hur som helst, fick nog då och gick med i viktklubb. Tretton veckor senare hade jag gått ner 10 kg, och väger nu 70,3 efter att ha tappat ett kilo till. Så det går ju! Och det var inte alls så jobbigt som jag trodde. Är inte klar än, men mår sjukt mycket bättre nu.

Kommer följa ditt tv-program och din blogg nu, superintressant. Stort lycka till, kunde jag så kan absolut du! /Helen

Anonym sa...

Det finns inget ytligare än att klaga på andras ytlighet. Ok, det blir att kasta sten i glashus, men du fattar.

Anonym sa...

Jag har nu hittat något annat att skylla på eftersom yngsta barnet är nu 15.
HORMONER.

Ja, det sa faktiskt min hudläkare. Jag har fått vuxenakne, jag som alltid haft len hy. Han sa att mina manliga hormoner har ökats rejält, vilket förklarar att jag fått bl a vuxenakne, ökad ansiktsbehåring, OCH viktökning. Yeah!

Min man köper inte det däremot. (Oh yeah, och när skulle du kunna förstå vad jag går igenom, du som aldrig haft fitta och mens?)

PS.
Jag ska börja träna på måndag.
(säger inte vilken måndag, men på måndag. Ni vet.)

hanna sa...

Samma läge här. Junior är 2,5 år och jag är fetare än för ett år sen. Samma vikt som du typ. Körde igång förra veckan och ser dig hädanefter som en sporre. Kan du så kan jag. Vi ses på andra sidan då! :D