tisdag 19 augusti 2008

Kolumnistmiddagar på Aftonbladet

Intressant Ring P1-iakttagelse. Männen orerar vitt och brett, bla bla, precis om alla män gör på varenda möte jag någonsin gått på. Blaaaaaablöööö, dom vet inte vad dom snackar om men ändå bajsar dom självklarheter. Medan kvinnorna som ringer in lite andfått rabblar sina åsikter som om dom är rädda för att ingen ska lyssna annars. Fler kvinnor än män försöker argumentera ordentligt också. Precis som på "riktiga" möten. Jag skulle önska att fler män tog efter kvinnor och höll käften när dom inte hade något att komma med. Eh... det gäller mig också kanske...

Fast jag kan bli väldigt hämmad av gubbar. En gång om året har vi kolumnistmiddag på Aftonbladet. Alla männen håller långa tal, typ Jan Guillou och Staffan Heimersson. Jag tycker dom är härliga gubbs men dessa långa tal som är till för att bräcka varandras. Endast en kvinna reser sig och håller ett lika långt tal. Yrsa Stenius.

Inga kommentarer: