fredag 15 augusti 2008

Jag älskar Gudrun Abascal

En av mina stora idoler är Gudrun Abascal, boss på BB Stockholm. Innan jag träffade henne hade jag redan läst "Att föda" som jag tycker är bästa boken när man är på smällen. Men jag hade liite en bild av att hon skulle vara naturflummig och bara yra om grottfödslar. Hade hört att BB Stockholms barnmorskor var lite så. Typ. Men Abascal är en otrolig kvinna. Hon hjälpte mig föda fram min son och hon var den bästa coach jag haft. Hon skulle nog kunnat fått fram ett par svenska OS-guld om hon bara fått chansen att sätta tänderna i våra svenska idrottsmesar. Hon går runt i klackar och säger härliga oneliners och är inte alls någon grottzilla. Hon är en sådan man vill dricka drinkar med och sedan avhandla män, livet och barn med.
Jag träffade henne första gången här. Det var så det började. Jag var gravid med sonen. När jag kom hem sa jag till min man. Jag ska stalka en kvinna nu. Hon heter Gudrun och hon ska hjälpa oss föda barn. Fick jag gå före "kön"? Ärligt, skulle inte ni låta mig gå före vilken "kö" som helst? Så härlig som jag är.

Jag älskar dig Gudrun.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt ärligt. ALLA barnmorskor är som Gudrun. Inte för att hon inte är värd ditt beröm för det är hon. Jag tycker att hon är en lysande förlossningsbarnmorska och en underbar förebild.
Men de flesta patienter tycker nog att deras egen barnmorska är "en Gudrun". Faktiskt. :)

Anonym sa...

Jag älskar Gudrun. Hon var min hjälte under hela min sista graviditet och förlossning. Klapp, klapp, klapp så kommer Gudrun på sina klackar...

Anonym sa...

Trista med Gudrun att hon väljer att få ta hand om kändismammor och är sååå trevlig. BAH! Hyckleri!