söndag 3 augusti 2008

Sexismlektion 1

Fan, dags att återuppliva gamla utmobbade feministord som.. sexism. Jävligt bra ord. Rätt fryst. Ett fiskpinneord med andra ord. Värt att tina.

Emster skriver: Det är sorgligt hur sömniga alla män i trettiplusålders är. En kompis berättade att chefen på hennes jobb (typ starx över fyrtiostrecket) hade frågat en tjej som gjort silokonbröst om han "fick känna".

Låter som valfri man trettioplus med lite alkoproblem men stor bildbyline i media (Jag frågade iofs min kompis om jag fick känna när hon hade opererat in silikon men hon var min kompis).

3 kommentarer:

Anonym sa...

En kommentar som inte har med inlägget att göra överhuvudtaget. Men jag vill bara tipsa om en bok DU MÅSTE läsa... jag ska hugga in i den direkt den kommer ut:

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_1517427.svd

Sen så undrar jag hur det gick med mina fina inbundna som borde landat på ditt redaktionsbord för typ flera veckor sen... Yalla hej, Jenny

Anonym sa...

Jag skulle GLADELIGEN operera mina pattar till B-kupa... har DD idag och ack så jävla jobbigt med stora pattar, fattar inte brudar som pumpar in silli. Det är ju bara "sexistiskt" men dom tar gärna ryggproblemen på köpet. Hahaha

Anonym sa...

Äsch, så typiskt klantigt av mig att inte läsa inlägget UNDER först... för där står ju allt om Mattssons bok... *garv*