lördag 9 augusti 2008

Fest med Doreen

Jag var på bröllopsfest i går. SVT-mannen Johan Ripås gifte sig och jag svär att jag hamnade på SVT:s personalfest. Karin af Klintberg (lite Gudkvinna på kulturen eftersom hon gjort grejer som "Värsta språket", "Kobra" etc), nyhetsuppläsare, Kobra-producenter och hej och hå. Flera frågade också när jag presenterades för någon: Jobbar du på SVT? Ingen koll på Studio Belinda där alltså. Min man gick hem bättre eftersom han jobbar på Uppdrag Granskning. Kramade min gamla kompis Jenny Morelli som hade chockrosa tight klänning, skitsnyggt. Träffade Stina Wirsén som illustrerar för DN, vi pratade ABBA-filmen, (ni har alla sett den nu va?) Träffade äntligen Doreen Månsson. Vi har en massa gemensamma kompisar men har aldrig träffats. Hon är stor i käften och har sidenhy och är väldigt rolig. Vi hade jättekul. Det roligaste var när vi satt och snackade om hur så många kommer undan med att dissa och snacka så mycket skit om andra, att inte folk blir nedslagna oftare eller att det i alla fall blir tjafs när folk ses på vimmelfester när någon dissat personligt, någons fru/make/barn.

Stureplansfolk kan inte slåss, sa Doreen då.

Det har jag inte tänkt på. Det är ju därför ingen reagerar när någon tex skriver att "Jag spyr på X, hoppas han döööör för han är så kass i teve".

Stureplansfolk och stora delar av mediefolket kan inte slåss. Dom kan inte ens veva med handen. Hahaha. Jävla töntar.

3 kommentarer:

Alex sa...

Själv då Belinda? Vevar du loss?

Anonym sa...

Johan Ripås, är det inte han som fått kritik för att han intervjuat flera personer under falska förespeglingar och sedan klippt ihop det på ett sätt som är helt missvisande för vad de intervjuade egentligen sa? Är det din kompis....? Verkar creepy, men det kanske är fel.

Belinda sa...

Det vet jag inget om. Han har jobbat på Dokument Inifrån och sedan producerat Doreens show. Det är min man som känner honom, jag vara bara någon som katten släpade med...