tisdag 5 augusti 2008

Städare byggde media

Någon skrev en anonym kommenter som jag råkade avvisa av misstag. Till senaste inlägget Handlade om att det måste vara jobbigt att vara medietjej och inte minnas hur man jobbar efter all semester. Samt att det är tur att städare och annat finns som bygger landet. Var inte meningen att censurera. Men du, jag ääälskar städare. Du vet väl att alla mediamänniskor älskar städare och au-pairer och barnflickor bara det är svart. Tänk dig de bästa vänstermänniskor du vet typ som filmar dokumentärer eller är journalister och avslöjar eller berättar om hur illa vissa mäniskor har det och agiterar om hur vi måste få bort orättvisorna och att vi måste bekämpa klassamhället. Dom exakta människorna har svart städhjälp eller barnflicka men skulle aldrig erkänna det öppet för dom skäms. Dom tycker nog att det strider mot bilden av dom som fina vänstermänniskor som vill ha ett samhälle där alla är med i systemet. Typ. Fast egentligen tycker dom bara att det är dyrt med vitt. Jag kan räkna upp hur många som helst. Människor med härlig moral om "den lilla människan", bara hon går att pröjsa svart.

Städarna och barnflickorna bygger inte bara landet alltså, utan tidningarna, tv-kanalerna och litteraturen.

2 kommentarer:

Godiva sa...

Ha ha! Word!

Anonym sa...

Jo, men hur lyckades du tolka in att jag gillade "vänster"journalister som "avslöjar" saker och sätter in folk i offerroller samt själva hyr in svart städhjälp? tycker bara bloggen här är så drygt medelklassig emellanåt och bara tjatar om karriärkvinnornas problem, har inte yppat ett ord om vem som är topshot vänsterjournalist eller vänsterproffstyckare. tvärtom, jag skiter i dom. men det är klart, det är ju en blogg av och för karriärkvinnor, men ibland skriver du bra och träffande saker vilket är anledningen att jag tittar hit ibland. /Manlig arbetare (den mest avskyvärda reaktionära människotypen som får ta mest skit i dom här kretsarna)