måndag 11 augusti 2008

Mediegegg- min nya redaktion

Jag ska berätta en sak om mitt jobb. Min nya producent heter Tora Heckscher och min inslagsproducent är Bobbo Krull. Min redaktör heter Negar Josephi. Jag ska presentera dom med bilder och mer fakta och så på bloggen snart. Det bästa med dom är att det är "ängslanfritt". I mediabranschen oroar sig många bara över saker som vem som är på topp, hur ligger jag till, hur bygger jag vidare på mitt jävla varumärke och ser ut som om jag inte har bajsat på mig av creddförstoppning och nu måste jag googla mitt namn för hundrade gången idag och så vidare. Man får aldrig visa sig svag för då biter någon. Lite överdrivet fast ändå lite åt det hållet. Men på vår redaktion råder inget sådant. För alla är snälla på riktigt. Det är så himla skönt och jag ska försöka ta det till mig och våga... åh, vad prettoalban det här låter nu men... försöka vara mig själv helt och hållet. Håll utkik med andra ord. Jag var också och simmade med producenten idag (hon, träningsfreaket). Jag tränar ju aldrig men lyckades göra 50 längder innan jag föll ihop vid bassängkanten i en spillra av underhudsfett. Men Tora var så fin och hejade på hela tiden, som en personlig tränare.

Jag har nu köpt ett simkort tillägnat Stockholms stad. Vi simmade i en utomhusbassäng och jag tittade upp på molnen när inte lungorna höll på att kollapsa och funderade på varför jag är så rädd för att träna när det bevisligen är så bra på kropp och själ. Inget svar ännu. Återkommer.

Inga kommentarer: