lördag 9 augusti 2008

Dejta Marcus! Nu!!!!!!



Det här är Marcus, vår kompis. Han är ensamstående papa med delad vårdnad. Han är trettio. Jag har äntligen lyckats övertala honom att bjuda ut sig på bloggen. Så om ni känner någon som är singel eller själva är det och tror att M skulle passa så länka hit eller tveka fan inte att mejla honom på: mmozoutside@hotmail.com. Kom igen, nu ger vi Marcus en rolig härlig fin kvinna som vågar blinddejta. Du måsta vara över 18 och se nu till att skicka med ett kort för ingen vill köpa grisen i säcken. Marcus är jätteschysst så var inte blyga!!!! Blir det bröllop kan ni gifta er i Studio Belinda... nä, jag skämtade bara. Fullkomlig sekretess råder.

Kortfakta om Marcus
Längd: 1.85 (kom ihåg att män alltid ljuger om sin längd, dom plussar på 3-5 cm, ungefär som tjejer drar bort 3-5 kilo på sin vikt)
Favoritskor: mina svarta och vita converse
Sista fyllan: började på Berns och slutade på en båt
Pub, bar eller klubb: Med rätt umgänge spelar det ingen roll
Frikort i ett förhållande: Natalie Portman
Bästa barnboken: Astons stenar
Bästa barnfilm: Rattatouille
Gör först på morgonen: Välling
Gör sist på kvällen: Kollar på teve
Sämsta date: En tjej utan talförmåga som var humorbefriad. Men jag stod ut hela kvällen.
Drömdate: Någon som går att snacka med lika bra som en nära vän.
Marcus Birro eller Ulf Lundell: Jag känner honom lite från Göteborg så jag väljer Marcus.
Izabella Scoruppco eller Kristina Lugn: En blandning av dom båda. Izabellas utseende och Lugns poetiska intellekt. (Dream on! Belindas anmärkn. I will, Marcus anmärkn)
Fotbollslag: Farsan är ÖIS:are, men jag har varit på lika många Blåvitt-matcher så jag kallar mig bara Göteborgspatriot när det gäller fotboll.
Favoritjoke: "Min farfar dog i ett koncentrationsläger. Han var så jävla full att han ramlade ner från från vakttornet och bröt nacken".
Dagens outfit: Luvtröja från American Apparell, Acnejeans, Sean John-tshirt, vita converse
Signalement: pratar göteborgska, litet ärr under hakan från en breakdancetävling i mellanstadiet, långa ögonfransar
Läser: en bok om Trustorhärvan
Dagis eller vårdnadsbidrag: Dagis
Dejtar gärna: inte klassiskt. Inte fika eller middag med stearinljus utan hellre promenad eller ses ute
Ligger på första dejten: Gärna (Slampor hör av er! Belindas anmärkn, Please do, Marcus anmärk)
Facebook: Jag har precis gått med så mittimellan
Fredrik Reinfeldt: Nej
Mona Sahlin: Svårt för henne
Queer: gay is good but I prefer Heiniken
Landstingssubventionerade mödomshinneoperationer: "Vad är det?" (Belinda förklarar, Belindas anmärkn). Ta tag i grundproblemet bakom istället
Inställning till bloggsfären: Bloggfri
Blondiner eller brunetter: Jag är allätare som Persbrandt skulle ha sagt

15 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad synd att jag är gift, annars skulle jag skickat bild och hållt tummarna direkt! Vilken toppenkille som både har humor och är snygg - enligt min erfarenhet inte alltid förenligt. Lycka till Marcus!

Belinda sa...

Ullis, din man behöver inte få veta något. Marcus är fördomsfri. Annars- sprid vidare. Någon singelkvinna som ni andra tycker synd om måste det finnas i bekantskapskretsen.

Anonym sa...

Citerar Belinda:

"Ungefär som tjejer drar bort 3-5 kilo på sin vikt"

Men alltså, jag brukar dra bort 10-15 kilo, funkar inte det eller??? Fattar folk att jag VÄGER MER? Är det det du vill mena?

Anonym sa...

Instämmer med första inlägget, hade jag varit singel hade jag nog inte tvekat! Nu sitter jag dock och funderar på om jag ska tipsa en kompis.. Bor han i Stockholm?

Belinda sa...

Han bor i Stockholm! Tipsa tipsa, skicka länken till brudar över heela Sverige. Nu fixar vi dejter!

Belinda sa...

10-15, wow. Men varför inte. Eftre sommarätandet kommer jag dra bort 7 kilo.

Anonym sa...

Han låter som en drömdejt.

Belinda sa...

Asså, han är ju frånskild... ja, klart han é. Maja, våga mejla nu!

Anonym sa...

Herregud. Inte nog med att killen är göteborgare, refererar till birro och lundell och säger att hans converse är hans snyggaste skor.
han har dessutom en massa barn.
Inte undra på att denne man behöver dina kontaktannonser för att komma någon vart.

Belinda sa...

MArie, din lilla bitterfitta

Anonym sa...

Ok, nu vet vi hans längd och favoritskor. Men är han rik? Har han barnflicka?

Ataharis sa...

Haha! Skön humor. Me like a lot, men jag är upptagen. Lycka till Marcus!

Unknown sa...

Om jag hade varit äldre, mer sugen på att bli ung plastmorsa hade jag lätt signat up så att säga.
Men jag tror han behöver någon äldre som kan laga mat och kommunicera med barn utan tolk.

Anonym sa...

Jag tar honom rakt av! han verkar både snygg, smart och sympatisk. Hur går jag tillväga?
Frida

Anonym sa...

Nog för ung för mig. Eller är jag för gammal ... va va va va ?!!

Å kan inte någon lägga ut mig på sin blogg sådär. THATS what friends are for :)

Hallå Sandra?!