lördag 9 augusti 2008

Slåss du Belinda?

AMO skriver: Själv då Belinda? Vevar du loss?
Oh ja. Jag kan slåss. Det lärde jag mig när jag var tonåring. Fast herregud, jag är 34-år, tittar på Efterlyst och är rädd för ungdomsgäng så det har ju inte blivit så mycket träning på sistonde. Jag tycker inte man ska slåss så klart men om någon skrev skittaskigt om mina ungar eller man skulle jag inte stå och le stelt när vi sågs ute som många gör. Jag skulle bli skitsur. Men när man blir sur så tycker folk att man är konstig. I medievärlden råder någon slags (fullkomligt transparent) attityd av att man ska låtsas att man inte bryr sig fastän alla bryr sig. Därför står vissa ut från mängden, som Alexandra Pascalidou eller Janne Josefsson, som ju har temprament. Eller varför inte Martin Timell som ju blev skitsur när Olle Palmlöf kallade honom pedofil som ett skämt någon gång. Det var så grymt när han blev förbannad tycker jag. Det är aldrig någon som blivit sur när jag skrivit om kändisar heller för det har jag ju gjort. Jag hörde på omvägar en gång att Tilde de Paula var sur på mig när jag hade skrivit att jag hoppades att hennes barn fick ätstörningar (usch, det var taskigt, men hon var programledare för ett "tjejprogram" som jag hatade som jag tror hette Bitch och som gjorde dokusåpa av en tjejs skönhetsoperationer). Men sedan sågs vi när jag skulle vara med i morgonsoffan på fyran och hon var proffstrevlig som vanligt. Den enda som blir jobbig, när jag råkar nämna hans namn i ett negativt sammanhang, och börjar mejlterrar är en före detta skivbolagdirektör som satt inne för våldtäkt.

Inga kommentarer: