måndag 18 augusti 2008

Så gick Ingela ner i vikt

Ingela: Belinda: Lång historia egentligen. Jag är 159,5 cm. Vägde 87,9 kg. Normalt BMI låg vid 64 kg. Fött tre barn. Fick aha upplevelse en dag i april 2003 när jag stod på vågen. Slutade med socker o fett. Men åt i övrigt "vanlig mat" enligt tallriksmodellen. (Orkar ej krångla m massa dieter.) Började promenera. Gick varje dag ca 1 mil i ur och skur. Tog ett år att gå ner dessa kilon. Tränar nu tre dagar i veckan på Nautlius (innan jobbet!!) och går(SNABBT)/springer övriga dagar. Rider även minst en gång i veckan! Måste vara guld värt att ha en personlig coach som kan peppa och fixa matlistor osv. Låter ur bra!! Lycka till!!:)

Gud vad grymt. Jag beundrar alla som kämpat med det här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad härligt med alla framgångshistorier. Jag kommer att följa dig slaviskt under hösten. Har alltid gillat det du skrivit i Aftonbladet och hittade till din blogg i somras (sista veckan före semestern, vilken tur att jag fick något annat att göra än att jobba liksom ;-) )Nu ska jag inte missa din show på Tv8 i höst, även om jag brukar ha svårt att komma ihåg tv-tider. Själv är jag en snart 39-årig tjej (eller låter det löjligt med tjej i den åldern kanske) som nästan hela mitt vuxna liv kämpat mot övervikt. Ibland 15 kg upp, ibland målvikt, ibland 30 kg upp och har inte riktigt fattat vad jag gjort fel eftersom jag i stort sett alltid levt hyfsat sunt. Visar sig att jag har PCOS och har väl klarat mig från de mer allvarliga och trista biverkningarna av det, förutom övervikten som kommer sååå lätt. Tyvärr kan det dessutom vara lite segt att tappa vikten så det har jag kämpat med hela det här året med resultatet -10 kg, drygt 20 kvar.... Som sagt, seeegt, men ändå skönt att se att det går åt rätt håll.
//Camilla

Anonym sa...

Och jag fick hjärtklappning(ÅNGEST!!!!) av att plötsligt ligga i fokus!! Men tack för berömmet:D