tisdag 3 juni 2008

Kråkskräks - igen!


OVAN: Kräks (till vänster) och kråka (till höger).

Minns ni när jag skrev om kråkan som åt av kräks?
Klart ni gör.
Nu har det hänt igen. Jag gick på Kungsholmen idag och fick syn på en kråka som åt av en till synes färsk spya. Det var en spya som såg ut att tämligen nyligen ha tillhört någon som ätit gulaschsoppa. Förra gången jag såg en kråka spisa en spya skymtade jag inga spår av skam. Kråkan åt kräkset som om det vore bland det mest naturliga en kråka kan göra.
Så var inte fallet denna gång.
Kråkan skämdes.
När jag tog upp mobilen för att ta en bild lunkade den iväg ned längs Fridhemsgatan.
Skamset.

/Ronnie.

6 kommentarer:

Thea sa...

Jag såg en kråka äta hundbajs i vintras. Jag trodde jag såg fel, tänkte att det kan väl för sjutton inte vara bajs. Men jo, nog var det en stor bajskorv som avnjöts. Jag fick kväljningar. Jag gissar på att kråkan lugnt satt kvar och åt upp hela måltiden för han såg helt obekymrad ut över min närvaro.

Anonym sa...

Apropå fåglar. Är det ovanligt mycket döda fåglar på gator mm? Eller är det jag som blivit sorgesam och lägger märke till dem?
Eller är det nåt med årstiden? Nån fågellivs cykel som tar slut i maj?
Finns det nån ornitolog här?
Sanna

Anonym sa...

Ronnie! Mindre spyor och mera DU!! Förresten, jag tycker mer och mer din stil börjar likna Schulmans. Jag tror att om ni (du och Alex) skulle slå era kloka huven ihop, skulle ni kunna uträtta storverk! Jag bara väntar på nästa film/litterära/humor/mediavadsomhelst projekt ni skulle kunna komma på! Kom ihåg vart du hörde det först!
/Hanna

Amanda Hugoson sa...

Jag tycker om dig Ronnie, men jag saknar Belinda..

Anonym sa...

jag älskar dig.
du får inte sluta blogga.
för då kanske jag börjar dyrka blondinbella istället. och det kanske är början på en tid då ungdomar börjar se på henne som en potentiell nobelpristagare. öh.
det vill du väl inte orsaka?

Anonym sa...

nu är det bara lite bloggtid för dig kvar, så peppra med inlägg. vad har du hittat på i veckan t ex? mer än tittat på kråkskräks?