måndag 21 juli 2008

Arg man

På vilket sätt är det där ens intressant? Är det verkligen konstigt att kvinnor kan bil idag? Jag trodde att vi hade passerat fjanteristadiet i diskussioner liknande dessa.Hur vore det om en utav manligt kön startade en blogg och skrev om att "män också kan laga mat minsann"...vem bryr sig?
Ska vi klappa händerna nu för att du är så duktig som alla andra män o kan "bilar"...jag är kille och jag vet inte ett smack om bilar, men jag kan sjukt mycket om matlagning..so what? Give it a break!!


Jag skriver mycket på bloggen som jag rekommenderar att du inte hänger upp dig på. Det här var mest en reflektion över hur jag vägrat lära mig om min bil, och ja, då får stå ut med kommentarer om att "brudar asså". Många av könsrollernas kraktärsdrag är bekväma att bevara, både för män och kvinnor. Det var egentligen min poäng.

PS: Jag vill alltid att ni klappar händerna åt mig. Det är väl därför man bloggar?

Inga kommentarer: