söndag 20 juli 2008

Bröllop på G

Jippie, vi är bjudna på bröllop. Det var längesedan. Ett tag va jag bröllopsutbränd. Gick på bröllop varannan helg. Till slut satt jag bara och stirade rakt fram under middagarna. Halsade champagne för att överleva. Alla frågade jämnt när mannen och jag skulle slå till. Jag ska börja köra med samma oneliner som Angelina Jolie och Brad Pitt. "Den dagen ALLA får lov att gifta sig", så låter jag också som en fin gayaktivist.

Men nu är jag fit for fight. Det är Johan Ripås som ska gifta sig (han producerade Doreen Månssons show så jag hoppas att Doreen är där så vi kan ha kul ihop. Tror ni Janne Josefsson kommer? Jag lämnar min man för dig du vet det.

Det sjukaste tal jag hört var en brudens bror som ställde sig upp och sa att "när hon var liten trodde vi att hon var neger eftersom hon hade så krulligt hår". Då böjde sig en fransyska mot min man och viskade "In France we are also racists, but not proud of it".

Hehe.

Jag har redan planerat outfit. Svart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, fransoser - hur kan man inte älska ett sånt misantropiskt folk?