lördag 19 juli 2008

Dummast vinner

Jag var på NK idag. Intressant va?
Men vänta. Jag har liksom en tanke här.
Jag är nämligen beroende av MAC:s fluid eyeliner.
Har svart, turkos, vitbeige och brun.
Nu har jag också lila.

Tjejen i montern hade så fint läppstift. Hon sa att det var ett läppglans som dämpar läpparnas röda pigment. Det gick jag på. Märker inte att det dämpar så mycket nu dock.

Sedan gick jag till Åhlens och kollade in Origins produkter. Tjejen i montern tycke att jag skulle köpa en kräm som lyfter fram kroppens eget - vad hette det nu då?- som gjorde att man fick lyster. Det gick jag inte på. Men nästan. Jag var nära. Men besinnade mig. Runtomkring mig stod kvinnor och tjejer i alla åldrar, volymer och kulörer och "gick på något". Vi köper rynkkärmer som inte funkar. Krämer som ska lena det som inte kan lenas så mycket. Smink som ska göra oss nya i kväll, kanske trolla bort något kilo till och med. Men så läste jag i Aftonbladet om några killar som tar Finax-lån för att kunna spruta ner varandra med champagne för 150 000 kronor. Och tänker att vi tjejer inte är så dumma ändå. Det kanske går att ta fram kroppens egen lyster. För 300 kronor.

3 kommentarer:

MANNY-KEN sa...

I allra värsta fall har man en finfin samling vackra burkar och askar - inte illa!

Belinda sa...

Right on

Anonym sa...

Hellre måla smink än att spruta champagne.