torsdag 3 juli 2008

Varför lämnar jag inte Maria Sveland ifred?

En fråga har anlänt: "Belinda jag gillar verkligen din blogg men varför klankar du ner så himla mycket på Maria Sveland? Jag tycker att hon med Bitterfittan prickade in exakt vad det är vi kvinnor fajtas med varje dag. Vad är det som gör att du är så ilsk på henne?"

Jag klankar eftersom jag tycker att det blir lite problematiskt när en i och för sig viktig feminstisk fråga om hur man ska kunna leva jämställt i kärlek drivs av feminister med viss brist på självinsikt. Sedan kanske jag känner igen mig och provoceras. Av gnället alltså. Det humorlösa. Men jag har ju mina bloggläsare som sätter mig på plats när jag cyklar iväg. Då täker jag att Maria Sveland kan ha mig. Jag är en förklädd present helt enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha Belinda! "En förklädd present" - roligast idag!

Anonym sa...

Utveckla gärna! Brist på självinsikt? Hur då? Jag har inte läst hennes bok, bara om. Blir nyfiken på din kritik och undrar var/hur det brister i självinsikten.
Åsa Jinder