onsdag 2 juli 2008

Beauty queens, Pussycat Dolls och Runway

Jag har slasktevekväll. Himla skönt.

Har precis sett Crowned. Mammor och deras döttrar tävlar tillsammans i en skönhetstävling. Haha. Morsorna beter sig som om det var Top Model och är lika bitchiga som bitcharna de luxe är i TM. Men så värst bra var det inte. Känns B, inte bara upplägget utan allt.

Nu tittar jag på Pussycat Dolls. Tjejerna lär sig kråma runt en stol. Dansläraren, en bögig tunn kille säger saker som "we are soooo disapointed in Charlotte" för att hon inte tränar så bra. Vad är detta med alla som är så besvikna på tjejer så fort dom inte överpresterar eller är solsken hela dagen? I Top Model blir juryn alltid lika besviken på deltagare med "fel" attityd, det vill säga som grinat lite över att det vackra långa hårsvallet blev en fräscht kort Mallorcagul spikfrisyr med liten nazimustach till lugg.

Men då är det ju så skönt med Runway, 22.00 på TV3. Här ska man vara bra på något som inte handlar om att gå snyggt eller hålla käften när given en mohikanfrisyr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar dig belinda, jag blir en bättre människa när jag läser dig!
På tal om att överprestera, det kan ibland vara en nackdel att ha en kvinnligchef, för (min iaf) hon vill alltid att man skall prestera minst 180%. (vi har ett mätverktyg, därför är jag så precis). Självklart skall man göra så gott man kan men jag har då alltid lärt mig att 100% är full pott? skit i det nu, du är den snyggaste jag vet. puss.